Friday, September 13, 2013

During the work week I lack time to paint with real paint in the early mornings. This is a shopping centre at the end of my home street. I made the plein air painting with pen and tablet earlier this week at around 7.15 AM after a night of rain. Thus no real paint though it gives me a better clue how to paint in real. Not exciting as painting with real paint... soon it will be weekend and my easel is staggering already to get out for some real plein air paint moments. Enjoy the weekend!

Tijdens de werkweek heb ik weinig tijd om in de ochtend met echte olieverf te schilderen. Dit is het winkelcentrum aan het eind van mijn woonstraat. Eerder deze week heb ik dit 'openlucht'-schilderij met een pen en tablet gemaakt om ongeveer 07:15 na een regenachtige nacht. Dus geen echte verf maar het geeft me wel enig inzicht hoe ik met echte verf moet schilderen. Het geeft echter lang niet zoveel voldoening als met echte olieverf...maar het is bijna weekend en mijn ezel staat al te steigeren om er op uit te gaan voor een paar schildermomenten. Geniet van het weekend!

Google Maps Street View link: http://goo.gl/maps/mYKCW — in Tilburg (gemeente).



1 comment:

  1. This is a stunning painting. Gorgeous light and color.

    ReplyDelete