Saturday, September 21, 2013

I thought I was going to make a painting yesterday. In the middle of a flock of sheep on a wobbly grass covered dike I pictured Zierikzee (The Netherlands). I don't like it, I overworked it and then it turned out into a cheap looking illustrated postcard souvenir. I cheated a bit by putting the church tower a bit to the left. But...the painting is not yet finished. I still need to paint the golden wind cock on top of the church tower and to put some glazing over it all to make it a bit painting.

Ik dacht gisteren een schilderij te gaan maken. Temidden van een kudde schapen op een bobbelige dijk heb ik Zierikzee vastgelegd. Ik vind het niet mooi geworden, veel te gedetailleerd uitgewerkt resulterend in een goedkope geïllustreerde ansichtkaart. Ik heb de werkelijkheid geweld aangedaan door de kerktoren wat meer naar links te zetten. Ik moet nog de gouden torenhaan schilderen en een glaceerlaag aanbrengen zodat het nog enigszins een schilderij wordt. Balen.

"De eerste 2013 herfstdag in Zierikzee". Cobra olieverf op MDF, 62 x 40 cm.



No comments:

Post a Comment