Wednesday, September 25, 2013

Sitting outside in the garden with my easel under the full loaded walnut tree and enjoying a fine Indian Summer day, I re-painted this Maastricht terrace scene which I sketched in 2011 already. The work looks yet like a painting but need to be refined more. The short Autumn days (early darkness) forced me to stop for today. Tomorrow I will finish this work en plein air but not at scene.

Buiten, zittend met m'n schildersezel onder een volbeladen walnootboom en genietend van een mooie "Indian Summer"-dag, herschilderde ik dit Maastricht's terrastafereel (Hotel La Colombe aan de Markt/Boschstraat). Ik maakte al een schets in 2011. Het werk ziet er al uit als een schilderij maar moet nog verder worden verfijnd. Vanwege de korte herfstdagen (vroege duisterinval) was ik gedwongen om ermee te stoppen voor vandaag. Morgen zal ik het werk afmaken, weliswaar in de openlucht maar niet op lokatie.

Hotel Colombe terrace in Maastricht. Cobra oil paint on panel, 30 x 30 cm.


No comments:

Post a Comment